Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych

Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy.

Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:

  • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP),
  • określenie przedmiotu i obszaru działalności,
  • określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
  • informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem, proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane
  • po zakończeniu działalności,
  • określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Uwaga: Wymagania jakie winien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia określa Uchwała nr LX/426/2023 Rady Gminy Górowo Iławeckie z dnia 6 czerwca 2023 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. kopia zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej lub kopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego

2. kopia dowodów rejestracyjnych specjalistycznych pojazdów przystosowanych do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

3. kopia umowy z zarządcą stacji zlewnej lub oświadczenie o przyjmowaniu nieczystości ciekłych po uzyskaniu   zezwolenia

4. kopia tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością, na której położona jest baza transportowa, spełniająca wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska

5. aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach

6. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o niezaleganiu w składkach zdrowotnych i społecznych

7. inne .......................................................

WYSOKOŚĆ OPŁATY: 

  • Opłata skarbowa od wydania zezwolenia: 107 zł
  • Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury – 17 zł.
  • sposób wniesienia opłaty: na konto Urzędu Gminy Górowo Iławeckie

Bank Spółdzielczy w Bartoszycach  Oddział w Górowie Iławeckim

Nr: 29 8855 0004 2003 0013 0015 0001

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca.
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: zezwolenie.

MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:

wniosek składa się w siedzibie Urzędu Gminy Górowo Iławeckie,
ul. Kościuszki 17, 11-220 Górowo Iławeckie

INFORMACJE: sekretariat: 89 761 13 22; stanowisko ds. rolnictwa i leśnictwa: 89 761 07 85

PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546).

TRYB ODWOŁAWCZY:

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Płocku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.


Do pobrania:
- wzór wniosku (pobierz  - format doc)

Wytworzył:
Maria Duchnik
(2021-05-05)
Udostępnił:
Barański Krzysztof
(2021-05-05 09:59:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Barański Krzysztof
(2024-02-19 13:56:07)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki