Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych
Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy.
Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- określenie przedmiotu i obszaru działalności,
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem, proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane
- po zakończeniu działalności,
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Uwaga: Wymagania jakie winien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia określa Uchwała nr LX/426/2023 Rady Gminy Górowo Iławeckie z dnia 6 czerwca 2023 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. kopia zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej lub kopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego
2. kopia dowodów rejestracyjnych specjalistycznych pojazdów przystosowanych do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
3. kopia umowy z zarządcą stacji zlewnej lub oświadczenie o przyjmowaniu nieczystości ciekłych po uzyskaniu zezwolenia
4. kopia tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością, na której położona jest baza transportowa, spełniająca wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska
5. aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach
6. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o niezaleganiu w składkach zdrowotnych i społecznych
7. inne .......................................................
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
- Opłata skarbowa od wydania zezwolenia: 107 zł
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury – 17 zł.
- sposób wniesienia opłaty: na konto Urzędu Gminy Górowo Iławeckie
Bank Spółdzielczy w Bartoszycach Oddział w Górowie Iławeckim
Nr: 29 8855 0004 2003 0013 0015 0001
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego:
- do 1 miesiąca.
- do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: zezwolenie.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:
wniosek składa się w siedzibie Urzędu Gminy Górowo Iławeckie,
ul. Kościuszki 17, 11-220 Górowo Iławeckie
INFORMACJE: sekretariat: 89 761 13 22; stanowisko ds. rolnictwa i leśnictwa: 89 761 07 85
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546).
TRYB ODWOŁAWCZY:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Płocku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Do pobrania:
- wzór wniosku (pobierz - format doc)